En dag med Noka måltider

Frokost:  Til frokost tar jeg som oftest en shake, eller nyter en herlig bolle med musli. 

De dagene jeg starter 07.00 på jobb, nyter jeg en bar til kaffen mens jeg leser meg opp på rapport. 

Lunsj: jeg prøver å variere litt, så til lunsj så tar jeg enten en shake, eler en varmrett. NOKA-Kyllingsuppen er et deilig varmt alternativ. Her kan man tilsette litt grillet kylling og noen grønnsaker om man ønsker det. Så langt har jeg ikke gjort det, men jeg har planer om å gi det et forsøk. Men så langt syns jeg dne er god uansett.

Middag: Jeg pleier å spise vanlig sunn middag med familien min, for å bevare familiedynamikken og for å bevare hodet litt. Dessuten er det vanskelig  å forklare fire-åringen hvorfor mamma ikke spiser vanlig middag som henne.

Disse middagene er kalorilette, sunne middager som inneholder ca 4-450 kalorier. Her kommer Grete Roede oppskrifter godt i bruk. Det er viktig at maten er næringsrik og smaker godt. Vi varierer med fisk, kjøtt og vegetar- retter. Mina nyter 

Om jeg jobber derimot, så blir det enten en shake om tiden er litt knapp eller en varmrett, som NOKA pasta bolognese. Om tiden er VIRKELIG knapp, så passer det best å spise en confect bar eller crips bar

Kvelds: Her kommer det litt an på hvordan dagen har vært og om jeg har trent. Enten av slutter jeg dagen med en bar, på vei hjem fra jobb. Eller en shake etter kveldens trening.




Det skal ikke gå mer enn 4 timer mellom hvert måltid, erfaringsmessig så har jeg funnet ut at på formiddagen så blir jeg sulten etter 3 timer og må supllere med frukt eller evt ta måltidet når sulten inntrer.

Ved å spise ofte og regelmessig, stimuleres forbrenningen og blodsukkeret holdes stabilt. Ved å spise sjeldent og hoppe over måltider, reduseres forbrenningen og man legger derved veien åpen for fettlagring og vektøkning.

De dagene jeg spiser 4 NOKA-måltider, kan jeg i tillegg spise 2-300 kalorier ekstra. Men de dagene jeg spiser 3 NOKA-måltider pluss et vanlig måltid, kan jeg innta 1-200 kalorier.

Disse kaloriene Dette kan være frukt, knekkebrød med magert pålegg, kokt egg, gresk yoghurt med bær o.l.

 

 

Så skal man huske å ikke ødelegge dietten, med å skeie ut flere ganger i uka. Gjerne holde seg til en "spise-dag", der man kanskje planlegger en god middag, med litt større kalorimengde enn man vanligvis spiser i løpet av uken. Eller om man planlegger å bake, eller rett og slett spise godteri eller potetgull. JEG personlig, sverger til en ekstra god middag, og kanskje litt popcorn! mm

 

 Håper noen spørsmål ble besvart, og om du fortsatt lurer på mer. Kommenter under her.

Om du ønsker å lese mer om NOKA og dietten trykker her

#Nokadietten #mammazita #brudekropp #slankeblogg #vektnedgang

2 kommentarer

Amanda

03.05.2014 kl.22:30

Hei hei!

Jeg fant bloggen din gjennom Noka sin hjemmeside, tenkte det var greit med litt inspirasjon og motivasjon når jeg begynner på mandag ;D Jeg lurer på en ting, hvorfor velger man å spise muslien til Noka? :) Hadde ikke havregryn og frukt vært like bra? :)

Ida

05.05.2014 kl.15:06

Amanda: Hei :) Hjertelig velkommen for litt inspirasjon :)
Havregryn og frukt er vel så bra det. Men med NOKA muslien så får man også vitaminer og mineraler som man ellers trenger i tillegg. Det hender at jeg spiser havregryn og frukt, men jeg har også uker når jeg går på kun NOKA, og da spiser jeg kun NOKA produkter :)

Dessuten er muslien utrolig god! :D Håper du fikk svar på det du lurte på :) Velkommen tilbake :)

- Ida

Amanda

08.05.2014 kl.14:26

Hmm... okei :) de ukene du kun spiser Noka produkter, føler du at du får mer energi da? :)

Takk takk :D

Ida

09.05.2014 kl.10:37

Amanda: jeg opplever å ha overskudd ja. Samtidig når jeg bruker shaken mest så føler jeg at jeg går mett lengre!

Skriv en ny kommentar

hits